Leden 2009

Mercedes-Benz 300 SL-technická data

26. ledna 2009 v 16:21 | KYLE |  Technické údaje k vozům
Maximální rychlost
266 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h
9 s
Typ motoru
řadový šestiválec
Zdvihový objem
2 996 cm3
Maximální výkon
179 kW/6100 ot/min
Maximální kroutící moment
293 Nm/4800 ot/min
Hmotnost
1295 kg
Převodovka
čtyřstupňová manuální
Brzdy
na všech čtyřech bubnové později kotoučové na všech čtyřech kolech
Podvozek a karoserie
karoserie ocelové a slitinové,dvoudvéřové kupé na ocelovém prostorovém příhradovém ramu

Mercedes-Benz 300SL Gullwing

26. ledna 2009 v 15:44 | KYLE |  Cars

Kdekoli se Mercedes-Benz 300SL objevil,všude byl uznáván za giganta mezi sportovními vozy.Co však tohoto pouličního závodníka činilo zvlášť přitažlivým,byla skutečnost,že se objevil na počátku 50. let,ani ne deset let od konce války,která zanechala závody Mercedes-Benz v ruinách.Mercedes měl sice bohatou závodní tradici,ale svůj první poválečný závodní vůz,kupé 300SL,postavil teprve roku 1952.Stejně jako jeho předválečné protějšky byl i 300SL dokonalý profesionál na závodní trati a závod v Le Mans vyhrál na první pokus.

RYCHLEJŠÍ NEŽ ZÁVODNÍ VŮZ
V únoru 1954 se na silnic objevilo kouzlo.Na newyorském autosalonu byla představena silniční verze modelu 300SL a ta-což bylo k neuvěření-byla dynamičtější než závodní vůz.Karburátory totiž nahradilo přímé vstřikování paliva,a to znamenalo prudký nárůst výkonu.Mechanický systém vstřikování paliva byl možná primitivní,ale technicky znamenal obrovský krok vpřed.Palcové titulky měly vedle ptačím způsobem vzepjatých dveří další téma.
Model 300SL byl velice drahý,avšak kupci dostali za své peníze auto non plus ultra.Díky prostorovému šasi,které bylo tuhé,ale velice lehké,se model SL(super light)skvěle ovládal a byl schopen dosahovat rychlosti až 266 km/h.
Poté co se vyrobilo 1400 exemplářů kupé,uvedl Mercedes-Benz roku 1957 na trh ještě rychlejší,ale méně exotický roadster.Nevýkonné bubnové brzdy roku 1961 nahradily kotoučové,které byly schopné všechnu tu sílu zvládnout.


Autor:KYLE