Listopad 2008

Lotus Esprit V8-technicka data

18. listopadu 2008 v 22:01 | KYLE |  Technické údaje k vozům
Maximální rychlost
277 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h
4,2 s
Typ motoru
V8
Zdvihový objem
3 506 cm3
Maximální výkon
260 kW/6500 ot/min
Maximální kroutící moment
400 N.m/4250 ot/min
Hmotnost
1 349 kg
Převodovka
pětistupňová manuální
Brzdy
odvětrané na všech čtyřech kolech,ABS
Podvozek a karoserie
páteřové šasi vyrobené z ocelového plechu se sklolaminátovou dvoudveřovou karoserií kupé

Lotus Esprit V8

16. listopadu 2008 v 23:57 | KYLE |  Cars

Začátkem roku 2003 byli příznivci Lotusu velice zarmouceni,když bylo oznámeno,že se stahuje z výroby superautomobil,který patřil mezi ty,jež měly vůbec nejdelší výdrž.Esprit šel po víc než čtvrtstoletí do výslužby, zastíněn novými modely Elise a Exige.Vydržel na trhu čtyři dekády,a přestože poslední se od prvních velmi liší,je pozoruhodné,jak je Esprit z roku 1976 na pohled podobný Espritu z roku 2003.Jejich rodinná příbuznost je prostě nepopiratelná.
Esprit navržený Giugiarem měl dobrý start.Rok poté,co se objevil,s ním jezdil- po silnici i pod vodou-James Bond ve filmu The Spy Who Loved Me(v ČR uveden pod názvem Agent-který mne miloval).Taková reklama zajistila vozu vyjímečný zájem veřejnosti,ale Esprit byl skvělý kousek i sám o sobě,jeho vzhled a vynikající ovladatelnost mu vydobyly spoustu chvály.
Lotus Esprit S1 1976:


OD ČTYŘVÁLCE K VIDLICOVÉMU OSMIVÁLCI
Zpočátku ovšem vůz nebyl dost spolehlivý a čtyřválcový motor s objemem 1973 cm3,uložený uprostřed vozu,byl zklamáním.V následujících letech byl objem motoru zvětšen,přidalo se turbodmychadlo a Esprit se postupně stal spolehlivejším.
Roku 1987 byl vůz lehce přestylizován,aby nebyl okoukaný,ale největší inovace přišla roku 1996,kdy dostal vidlicový osmiválcový motor.Tato zbrusu nová pohonná jednotka,vyvinutá pro závodění,byla pro použití v Espritu vyladěna značně níž.Přesto přinesla masivní zvýšení výkonu pružnosti.Esprit tak konečně dostal potenciální schopnost porazit Ferrari,kterou si dávno zasloužil.

Autor:KYLE

Bentley Turbo R/T-Technická data

16. listopadu 2008 v 23:16 | KYLE |  Technické údaje k vozům
Maximální rychlost
244,5 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h
6,7 s
Typ motoru
V8
Zdvihový objem
6750 cm3
Maximální výkon
298 kW/4000 ot/min
Maximální kroutící moment
664N.m./2000 ot/min
Hmotnost
2477 kg
Převodovka
čtyřstupňová manuální
Brzdy
kotoučové na všech čtyřech kolech,vpředu větrané,vzadu pevné,ABS jako standard
Podvozek a karoserie
samonosná karoserie,čtyřdveřová limuzína
Autor:KYLE

Bentley Turbo R/T

16. listopadu 2008 v 23:07 | KYLE |  Cars

Než Bentleye převzal Rolls-Royce,byl jednou z nejlepších britských sportovních značek s bohatou historií závodních úspěchů.Za Rolls-Royce se to všechno změnilo.Image Bentleye vybledla,jeho vozy byly sotva víc než Rolls-Royce s vyměněnou značkou a bez jakéhokoli vlastního lesku.Rolls-Royce se jednu dobu zabýval myšlenkou,že by se značka Bentley,jedno z největších jmen v britském motorismu,měla zrušit.Naštěstí k tomu nedošlo.Rolls-Royce si uvědomil,jak může být značka Bentley užitečná,a začal s logem okřídleného B vyrábět verze sedanů Rolls-Royce orientované více na výkonnost.
Bentley Mulsanne:

Roku 1982 se objevil přeplňovaný Bentley Mulsanne(založený na modelu Silver Spirit)s jedním turbodmychadlem Garrett,první opravdový krok na cestě znovuzrození Bentleye.V souladu se svou obvyklou politikou neuvádět čísla o výkonu Rolls-Royce jednoduše oznámil,že výkon vozu je dostačující,plus padesát procent.

Ještě více vzrušující ovšem byl Bentley Turbo R z roku 1985,kde označení R znamenalo ,,road holding¨,tedy silniční verzi.Aby se ovládání vozu stalo ještě přesnější,byly uskutečněny značné změny na šasi.


TO NEJLEPŠÍ NAKONEC
Turbo R byl bestseller značky Bentley,ale to nejlepší přišlo až nakonec.Roku 1997,kdy se chystalo ukončení výroby skořepinové karoserie Silver Spirit,přišel Bentley s nejvýkonnějším Turbem vůbec.Model R/t byl kříženec Turba R a Continentalu T.Z prvního z nich měl skořepinovou karoserii a šasi s dlouhým rozvorem,z druhého vysoce výkonný motor s původním objem 4880 cm3.

Autor:KYLE

AC Cobra Mk IV-technické údaje

9. listopadu 2008 v 0:38 | KYLE |  Technické údaje k vozům



Maximální rychlost
217 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h
5,3 s
Typ motoru
V8
Zdvihový objem
5000 cm3
Maximální výkon
168kW/4200 ot/min
Maximální kroutící moment
406,5 N.m/3200 ot/min
Hmotnost
1122 kg
Spotřeba
6,2 km/l
Převodovka
pětistupňová manuální Borg-Warner T5
Brzdy
větrané kotoučové na všech kolech
Podvozek a karoserie
ocelové trubkové šasi s příčnými závěsnými rameny,slitinová dvoumístná karoserie kabriolet
ocelové trubkové šasi s příčnými závěsnými rameny,slitinová dvoumístná karoserie kabriolet


AC Cobra Mk IV

9. listopadu 2008 v 0:28 | KYLE |  Cars

Poté kdy Cobra Předčasně odešla ze scény roku 1968,se jí žádný sportovní vůz nedokázal vyrovnat.Jistě existovaly vozy,které byly rychlejší,silnější nebo rychlejší v zatáčkách.Žádný z nich však nedosahoval téže úrovně plnokrevného,drsného vzruchu jako původní otevřený dvousedadlový vůz Carrolla Shelbyho ze 60. let.
A tak se AC rozhodla přivést Cobru zpátky pro novou generaci,která původní vůz nezažila.Superautomobil však neoživila původní firma AC,ale britský specialista nacobry jménem Autokraft.Roku 1982 koupil práva na značka AC i vybavení a přípravky pro výrobu a v roce 1985 vypustil do nic netušícího světa AC Cobru Mk IV.

VZKŘÍŠENÍ NEJSCHOPNĚJŠÍHO

Mk IV neměla zcela stejný kalibr jako originál,ale velice se mu blížila.Uvážíme-li všechny restriktivní zákony,které se objevily od 60. let,byla stále úctyhodná.Do poloviny 90. let bylo vyrobeno kolem 480 exemplářů Cobry Mk IV vybavených-jak jinak vidlicovým osmiválcovým motorem Ford z moderního Mustangu.Přes některé povrchové kosmetické úpravy dokázala znovuzrozená Cobra prezentovat agresivní mužnost klasiky bona fide.Platí to zejména o očesané verzi Lightweight,která měla k duchu staré Cobry 428 nejblíž.Nová inkarnace nebyla tak rychlá a silná,měla však lepší ovladatelnost a její řízení se už tolik nepodobalo bitvě mezi člověkem a strojem.Roku 1997 vytlačil verzi Mk IV nový přeplňovaný model Superblower,který dával výkon 264 kW,tedy ještě větší,než jakým se chlubila Cobra 428.
Autor:KYLE