Třída S2000(Super 2000)

11. května 2008 v 11:08 | KYLE |  Racing cars
Snaha o zlevnění automobilových soutěží vedla mezinárodní federaci FIA k vytvoření nové formule. Třída Super 2000 se měla stát spasením nejen světových rallye. Jenže jak nadšené bylo přijetí , tak rychle bylo vystřízlivnění. Brzy se totiž ukázalo, že nové vozy dokážou zprostředkovat pramálo atraktivní podívanou. Pánové z FIA se zalekli a pro MS potvrdili formát WRC minimálně do roku 2012. Dříve vychvalované vozy Super 2000 se ocitly v jakémsi vzduchoprázdnu. Byly sice vpuštěny do MS produkčních vozů, jenže tam nestačí ,,enkům". Jistě nebude problém je zrychlit modifikací technického reglementu, ale pak se v nenávratnu ztratí původní argument - příznivé pořizovací a hlavně provozní náklady. Jak ze začarovaného kruhu ven? Letos byla vypsána série IRC (International Rallye Challenge), která se měla stát výkladní skříní třídy Super 2000. První soutěž máme za sebou a člověk si pomalu ani nevšiml, že něco takového existuje. A to se IRC jede pod záštitou Eurosportu..... Inu, automobily Super 2000 to nemají jednoduché a kdo ví, jestli porodní bolesti vůbec přežijí. Jejich nevýhodu umocňuje fakt, že nejde o produkční vozy v pravém slova smylsu, ale o speciály, které automobilky musejí vyvíjet do značné míry nezávislé na sériové výrobě. Zatím tak učinily Fiat, Toyota, Volkswagen, Peugeot, Lada, Dacia a už i Škoda.
Nejdále se dotal Fiat se svým Grande Puntem S2000 Abarth. Giandomenico Basso se s ním loni stal mistrem Evropy.
Novinkou roku je Peugeot 207 S2000. Zatím si odbyl sněhovou premiéru ve švédské soutěži MS (nedojel do cíle) a v brzké době by měl rozšířit startovní pole seriálu IRC.
Foto: Fiat Grande Punto S2000 Abarth: Archív Automotoslavek
Peugeot 207 S2000: Převzato ze Rally-Mania.cz
Autor: Slávek Laskov /BlackJack/
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama