Škoda Fabia S2000

11. května 2008 v 11:02 | KYLE |  Racing cars
Vozy Škoda se možná vrátí na závodní tratě. Mladoboleslavská automobilka ukázala studii soutěžní Fabie. Není to ovšem WRC, nýbrž Super 2000.
Škoda Auto chce zjevně udělat tlustou čáru za neuspokojivě neúspěšnou érou 1999 až 2005, kdy se její tovární tým zůčastňoval světového šampionátu nejdříve s Octavií WRC a později s Fabií WRC. Na druhou stranu nechce zcela opustit ring. Jako kompromisní řešení se jeví její nová třída Super 2000. Prototyp se už testuje a pro rok 2008 bude připraven k ostrému nasazení. Dokonce už se hlásí první zákazník - Matthias Kahle by se s novou Fabií S2000 stát mistrem Německa. V Mladé Boleslavi však věří, že jich bude více. Hovoří se o šanci pro maldé, ale pozor na přehnaný optimismus. Cena ještě není známa, ale dá se odvosit od již existujících vozidel. U českého importéra Peugeotu se dá obědnat ,,devětsetsedmička" za 168 000 eur (asi 4 700 000 Kč) bez DPH, britský tým RED prodává Toyotu Corollu S2000 za tutéž sumu. Stejné peníze bude nejspíše požadovat i Škoda Auto. Například Subaru Impreza WRX STi skupiny N však vyjde podstatně laciněji: český dovozce Subaru prodává kit z Velké Británie za 816 800 Kč, k čemuž je třeba připočíst zhruba milion korun na úpravy.
Studie soutěžní Fabie zachovává rozměry sériové verze. Je na milimetr stejně dlouhá (3992 mm), ale pochopitelně rozšířené rozchody kol a vystouplé blatníky zvětšili šířku. Nepatrně (o 24 mm) narostl rozvor - konkrétně na 2486 mm. Parametry dvoulitrového čtyřválce zatím nebyly zveřejněny, nicméně se opět můžeme orientovat podle konkurentů. U Toyoty Corolla se uvádí maximální výkon 192 kW (261 k) a největší točivý moment 240 N.m. Fiat Grande Punto by měl disponovat výkonem až 270 k při 8250 otáček za minutu a Peugeot uvádí u 207 dokonce 280 kpři 8500 ot. za min. a 250 N.m.
SUPER 2000 RALLY KIT VARIANT
Třída Super 2000 se již zabydlela na okruzích, tam má však dosti odlišné předpisy. Pro rallye umožňuje především přestavbu na pohon všech kol, ovšem výhradně s mechanickými diferenciály. Soutěžní speciál je postaven je postaven na bázi modelu homologramovaného ve skupině N. Minimální hmotnost činí 1100 kg. Výhradně atmosféricky plněný motor nemá přímou vazbu na sériovou pohonnou jednotku, ale jeho zdvihový objem nesmí přesáhnout 2000 cm3, kompresní poměr nesmí být větší než 13:1 a omezovač otáček musí být nastaven na 8500 min-1.
Autor: Slávek Laskov /BlackJack/
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama