Jaguar XKR

11. května 2008 v 22:01 | KYLE |  Cars
Velké jméno modelu XK se přece jen vrátilo;XKR pokračoval tam,kde skončil legendární typ E,a přivedl Jaguar znovu mezi přední výrobce sportovních vozů.
Roku 1975 se přestal vyrábět proslulý typ E a nastoupil místo něho model XJS.Říci ,,místo něho¨ ovšem není přesné.XJS byl sám o sobě sice úspěšný,ale byl to spíš grand tourer než sportovní vůz a nikdy jej neprovázel takový fanatismus a obdiv jako jeho slavného předchůdce.
Roku 1989 firmu Jaguar převzal Ford a to znamenalo,že konečně bylo dost peněz na vývoj pravého a plnohodnotného nástupce typu E.A když pak roku 1996 na ženevském autosalonu Jaguar představil nové sportovní kupé a kabriolet XK8,mnozí nadšenci usoudili,že cíle bylo dosaženo.
Srdcem nového vozu byl technologicky vyspělý V8,oblečený v hladké křivkovité karoserii dobře vyjadřující tradiční vzhled Jaguaru.Rovněž interiér nabízel velkou dávku luxusu.XK8 byl po všech stránkách tím,čím má sportovní Jaguar být.
PŘIDANÉ R
Roku 1998 byl model XK8 doveden na novou úroveň,když se objevil XKR.Tato extrémnější verze měla nové zavěšení,větší kola i pneumatiky a zdokonalenou převodovku.Hlavní novinkou bylo turbodmychadlo Eaton připevněné k V8,jehož výkon se tak vyhnal nahoru o plných 28%.Takto vyvinutý vůz byl vzrušující a velmi,velmi rychlý.Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 249,5 km/h;bez toho omezení by XKR byl schopen jet mnohem rychleji.Zájem o tento Jaguar neklesá a jeho výroba pokračuje i v 21. století.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama