Ford Transit Kombi Van 300 MWB 2,2 TDCi

10. května 2008 v 21:58 | KYLE |  Cars
Mezi užitkovými vozy je Ford Transit stálicí,s níž se všichni konkurenti poměřují.Automobilka hodlá na vrcholu ještě nějaký ten pátek setrvat,takže na novém Transitu si dala opravdu záležet.
A že má nejnovější provedení na co navazovat.Na český trh totiž právě dorazila již šestá generace vozu,který je pro mnohé synonymen dodávky.Dokáže nejnovější Transit vzdorovat početné konkurenci i nadále?To jsme se snažili zjistit u verze Kombi 300(střední rozvor 3300 mm)2,2 TDCi 130(96 kW).
Soupeřů jak máku
V souboji o zákazníky to Transit určitě lehké mít nebude,vždyť novými generacemi se vyzbrojili téměř všichni klíčový hráči segmentu.
Do boje vyjíždějí novotou vonící Mercedes-Benz Sprinter,Volkswagen Crafter(nástupce modelu LT),změnami prošlo také oblíbené Iveco Daily,zahanbit se určitě nenechají ani trojčata Citroën Jumper,Fiat Ducato a Peugeot Boxer.Soupeři to jsou všichni vskutku zdatní,přípravu na zápas nepodcenil žádný.
Pryč s nudou
Aby to novému Transitu slušelo a mezi konkurencí nevypadal jako šedá myška,opatřili mu designéři na dodávku vzhled skoro až výstřední.Jenomže ani výše zmíněná konkurence v tomto směru vývoj nezaspala a na trh přichází s módními ,,užitkáči''.Na praktickou konfekci tedy zapomeňte.Trend je jasný,i dodávka musí být na ulici vidět.
Svisle orientované přední svítilny jsou výrazným rozpoznávácím znakem nového transitu.S podobným řešením ale přišel také konkurenční Volkswagen Crafter.U Fordu jsou na svůj přírůstek náležitě pyšní,příď totiž vybavili obrovským logem.
Zboku už to taková extravagance není,nějaké ty designové prvky jsounám dobře známy už z minulého provedení,povědomě působí tvar předních dveří.Ty jsou opatřeny výrazným nápisem Transit.
Stejně tak záď nepřichází s revolučními novinkami,cože je však z praktického hlediska určitě dobře.
MPV ,,look¨
Uvnitř na nás čeká útulnost jako z velkého MPV.Designově velmi povedená přístrojová deska užitkový charakter vozu narozdíl od minulé generace rozhodně neprozrazuje,vše je na svém místě a jak má být.
Drahnou dobu jsme však hledali elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek.Po několikaminutovém nérvózním prohledávání každičké prohlubně v přístrojové desce(a že jich bylo:v novém Transitu abyste si pomalu lepili lístečky s upozorněním,kam jste co schovali- tolik je k dispozici odkládacích prostor)jsme zjistili,že ve voze za 740 100 Kč bez DPH elektrické ovládání zrcátek není!
Zrcátka tedy bylo nutné nastavovat ručně vně vozu,což považujeme za přinejmenším nešťastné.V sadě s dálkovým centrálním zamykáním pořídíte elektrické nastavování vnějších zpětných zrcátek za 14 880 Kč.
Na druhou stranu jednoznačnou pochvalu zaslouží umístění řadící páky.Proti předchozímu provedení se jedná o výrazný ergonomický pokrok,páka je nyní v lepším dosahu řidiče.Pozitivem je také mimořádně prostorný interiér.
Testované provedení Kombi Van hýčká především trojici cestujících v prostřední řadě.Takové volnosti si nužijí ani v leckteré limuzíně.Stěžovat si ale nebudou ani passažéři úplně vzadu.Abyste se na třímístnou lavici v třetí řadě dostali,gymnastickou průpravu nepotřebujete.Boční posuvné dveře jsou totiž dostatečně široké
Věrtel verzí
Jak je u Transitu dobrým zvykem,z široké nabídky verzí si vybere opravdu každý.Užitkový ford je k dostání v šedesáti základních typech karoserie,k dispozici je rovněž trojice různých rozvorů,zákazník si může vybrat ze dvou velikostí postranních dveří,alternativně se dodává transit s pohonem předních kol nebo zadní nápravy,nechybí dvojice převodovek,dodávka se prodává se třemi výkonovými verzemi motoru 2,2 TDCi,ve stejném počtu variant sse vyskytuje rovněž motor 2,4 TDCi.Zvolit můžete také zážehovou pohonnou jednotku 2,3 Duratec s výkonem 107 kW.
,,Náš'' transit poháněl motor 2,2 Duratorq TDCi v nejvýkonnější verzi,poskytující 96 kW při 3500 ot./min.
U předchozího provedení zákazníkům chyběla verze furgon se střední délkou rozvoru a nízkou střechou.Nový transit již tuto kombinaci umožňuje,důkazem budiž testované vozidlo v osobní verzi.
Rychle a spolehlivě
Pro užitkový vůz je však podstatnější hodnota točivého momentu který vrcholí při 1600 ot./min. hodnotou 310 N.m.Pohonná jednotka 2,2 TDCi 130 je pro Transit určitě optimální volbou.Test jsme absolvovali s nezatíženým vozem kdy byla dynamika na velmi solidní úrovni.Lze tedy předpokládat,že ani s nákladem,případně s početným osazenstvem pasažerů,nebude mít transit v této motorizaci výraznější problémy.Jestliže hodláte svou dodávku pořádně trápit těžkými břemeny nebo si chcete i s užitkovým vozem čas od času zazávodit,je pro vás připraven ještě motor 2,4 TDCi 140 s výkonem 103 kW a točivým momentem 375 N.m.Během testu jsme se s naším transitem ve městě nejčastěji pohybovali pod deseti litry nafty na 100 km, celkový průměr se ustálil na 7,8 l na 100 km.K dobru je nutné motorům Duratorq TDCi připočíst také vyhlášenou spolehlivost.S odhlučněním pohonné jednotky si ale poradili lépe například u nového Fiatu Ducato.
Jako po másle
Co se týče řazení,samotná páka nového transitu je příjemně malá,dráhy krátké a přesné.Mezi užitkovými vozy se v tomto směru vyšvihl na samotnou špičku.Od transita by se mohly učit i mnohé osobní vozy.Zejména na dálnici by se ale určitě hodil i šestý převodový stupeň.
Rezervy jsme naopak našli u dílenského zpracování.Dvojice posuvných dveří při jízdě rezonovala,pazvuky se ozývaly i od dveří předních.Jestli se jedná o problém pou testovaného vozu,to ukáží až testy dalších verzí.Komplikace podobného rázu může způsobit rozbíhající se výroba v Turecku,kam byla produkce transitů přesunuta z Belgie.
V porovnání s předchozím provedením potěšil větší rejd,takže ani ve stísněných prostorách podzemních garáží nebylo manévrování utrpením.Rozdíl v konstrukci podvozku není proti minulé generaci výrazný,pozměněno bylo například umístěno zkrutného stabilizázoru.zadní náprava dostala lehčí,ovšem tužší pružiny.To vše se podílí na zlepšených jízdních vlastnostech,nám se zamlouvala především poslušná zadní náprava,která nikterak dramaticky neodskakovala ani u prázdného vozu.
Poctivá příprava
Nutno uznat,že transitse na boj o zákazníky připravil slušně,má však také některá slabší místa.
Nejlevnějšího transita v provedení Van pořídíte od 479 900 Kč,za Kombi zaplatíte nejméně 519 900 Kč.Částky jsou to v porovnání s konkurenty jistě zajímávé.Uvidíme s čím vyrukují u Citroënu a Fiatu-jejich zástupci(Jumper a Ducato) se totiž ve verzích pro přepravu většího počtu osob prozatím neprodávají.Testované provedení přijde Transit Kombi 300 2,2 TDCi přijde nejméně na 647 900 Kč,konkrétní testovaný vůz stál 740 100 Kč.Všechny ceny jsou bez DPH.
Autor:KYLE
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama