Ford Sierra RS Cosworth

10. května 2008 v 22:50 | KYLE |  Cars
Automobilka Ford spolupracuje s firmou Cosworth Engineering přes čtyřicet let, ale teprve v roce 1986 se objevil na trhu vůz nesoucí jména obou společností. Sierra RS Cosworth byla druhým uskutečněným projektem programu Motor Sport, zastřešeného divizí Ford Special Vehicle Engineering sídlící v Duntonu. Prvním projektem byl Ford Escort RS Turbo. Oba vozy byly koncipovány pro nasazení v automobilových soutěžích a zároveň jejich silniční verze museli být hodnotné a civilizované vozy.
Sierra RS se Vám může na první pohled zdát jako běžné sériové coupé, ve skutečnosti však neměl s ostatními modely v řadě mnoho společného. Srdce vozu tvořil dvoulitrový motor, který byl dílem Cosworthu, vybaven dvěmi vačkovými hřídeli, šestnáctiventilovou hliníkovou hlavou a turbodmychadlem Garrett AirResearch T3. V silniční verzi dodával tento drobek výkon 204 koní, pro soutěže se dal vyladit až na 300.
Pětistupňová převodovka měla spojku s Transitu a diferenciál s omezeným prokluzem měl původ v Granadě/Scorpiu.
Nejrůznější aerodynamické příslušenství bylo plně funkční, v rychlosti 110km/h tvořilo velké zadní křídlo přítlak rovných 20kg.
Na silnici akceleruje Sierra RS Cosworth z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy, ale svou sílu především ukáže v pružném zrychlení, z 80 na 113 km/h při zařazeném třetím rychlostním stupni za 3,6 s a dále ze 130 na 160 km/h při čtvrtém rychlostním stupni za 5,8 s, což bylo velmi působivé.
Dvěstěkoňová Sierra RS s pohonem na zadek s vlečnými rameny se chovala na silnici ukázkově. Přetáčela se jen, pokud ji k tomu řidič vyprovokoval. Vyvážení podvozku bylo jasně orientováno směrem k nedotáčivosti, ale pokud jste v zatáčce přidaly prudce plyn, museli jste počítat s rychlím vychylováním zadku vozu do boku. Přesto bylo ovládání Sierry bezpečné a předvídatelné navíc podpořeno vysokou úrovní přilnavosti a trakce. Podvozek byl samozřejmě tužší než u běžné Sierry, nicméně na silnici s nerovným povrchem zůstal příjemně vláčným.
Interiér vozu tvořily samozřejmě pohodlné sedačky Recaro, zbytek interiéru byl shodný s vozem XR 4x4. Ukazatele na přístrojové desce byly jasně čitelné a přibyl k nim navíc oproti běžné verzi ukazatel plnícího tlaku turbodmychadla. Malým negativem byl omezený výhled vnitřním zpětným zrcátkem přes zadní přítlačné křídlo a vzájemná ergonomie plynového a brzdového pedálu. Řazení bylo výborné odpovídající charakteru vozu.
For Sierra RS Cosworth
Rok výroby1986
Počet ks.
Motor
druhřadový
Počet válců4
Chlazeníkapalinou
Umístěnívpředu
Náhonpohon zadních kol
Zdvihový objem1998 ccm
Výkon ot./min.204 k / 6000 ot./min.
Ventilový rozvod4 na válec, DOHC
Točivý moment279 Nm / 4500 ot./min
Vrtání / zdvih90,8/77,00 mm
Kompresní poměr8,0:1
Zapalováníelektronické Marelli
VstřikováníWeber
TurbodmychadloGarrett T3 s mezichladičem
Převodovka
Typpětistupňová manuální
Finální převod3,64
Podvozek
VpředuMacPerson,
vinuté pružiny,
tlumiče,
stabilizátor
Vzaduvlečná ramena,
vinuté pružiny,
tlumiče,
stabilizátor
Řízení
Typhřebenové s posilovačem
Převod řízení2,4 otáčky
Brzdy
brzdy vpředuchlazené kotoučové, 283mm
brzdy vzadukotoučové, 273mm
Kola a pneumatiky
Velikost6,0 x 15 palců
Materiállehká slitina
Pneumatiky205/50 VR15
Váha
Váha vozu1216 kg
Užitečné zatížení?
Rozměry
Délka4459 mm
Šířka1728 mm
Výška1376 mm
Rozvor2606 mm
Palivo
Objem nádrž. paliva65 l
Spotřeba paliva7,4 - 12,4 l/100km
Ostatní
Typ karosérie3dv. coupé
Počet míst5
Max. rychlost233 km/h
Zrychlení 0-100 km/h6,4s
Autor:KYLE
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama