Ford Ranger

10. května 2008 v 22:54 | KYLE |  Cars
Zatímco v koncepci nový Ranger bezprostředně navazuje na předchůdce,v parametrech a detailech přináší podstatná zlepšení.
Je elegantnější-zajímavý detail představuje vzhled masky navazující na rysy užitkových řad Transit a Connect.Velké světlomety s hladkým zasklením zapadají do klasického,mírně konzervativního pojetí tvarů rangeru.
Konstruktérům se vyvedl nákladový prostor vyložený odolným plastem s vlnitou podlahou,velkými oky a sklopným zadním čelem.
Prostor pro cestující nabízí volitelné uspořádání:dvousedadlová,nebo 2+2(v tomto případě je zajímavostí otevírání zadních dveří proti směru jízdy a absence sloupku mezi dveřmi),či plnohodnotné pětimístné.
Jako hnací agregát slouží velkosériově vyráběný čtyřválec Duratorq TDCi 2,5/105 KW splňující limity normy EURO 4.Jeho pozitivem je plochá křivka točivého momentu a dobrá úroveň spotřeby paliva,ale současně tichý chod bez vibrací,které téměř absolutně eliminují dva protiběžné vyvažovací hřídele.Vzhledem k pružnosti motoru konstruktéři instalovali pouze pětistupňovou převodovku-nutno podotknout,že jsme v Alpách šestistupňovou nepostrádali.
Hnací soustrojí tvoří stálý pohon kol tuhé zadní nápravy a mechanicky připojitelné nápravy přední.Volit lze současně sestupný převod.Páka má proto obvyklé polohy 2H,2L,4H a 4L.První poznatky z krátkého svezení po silnicích a silničkách v okolí alpského střediska Seefeldu nám umožnily ocenit jízdní vlastnosti zejména na sněhu a ve strmém stoupání.Potěšil nás zejména fakt,že přiřadit pohon předních kol lze za jízdy.Totéž platí pro návrat ke 4x2.Ranger na nás zapůsobil coby pohodlný vůz,jenž v luxusní výbavě zaslouží ocenění za leckterý detail:například vybavení kompasem i sklonoměrem.
V provozu na komunikacích se zpevněným povrchem se choval poslušně,motor vynikal až překvapivou dynamikou,nutno však podotknout,že jsme jeli pouze ve dvou a jenom se symbolickým nákladem-200kg písku.
Při sjíždění dlouhých strmých klesání jsme záměrně nebrzdili motorem a nechali důkladně zatížit brzdovou soustavu,která neprojevila nejmenší náznak vadnutí a reagovala příjemně plynule.
KONKURENCE NEODPOČÍVÁ
Na českém trhu Ranger sice není masově prodávaným typem,ale na nedostatek konkurence si nemůže stěžovat.V poslední době pick-upů přibývá.Soupeři jsou především Nissan Navara,Mitsubishi L200,SsangYong Musso Sports,Mazda B-Fighter,tedy vozidla nedávno podstatně inovovaná.Liší se především designem a celkovým dojmem,který v této specifické typové skupině hraje velkou roli
.

model
rozvor
užit./celk. hmotnost
cena
Single Cab
3 000 mm
1160/3010 kg
629 990 Kč
Super Cab
3 000 mm
1150/3070 kg
629 990 Kč
Double Cab
3 000 mm
1100/3020 kg
669 990 Kč
Double Cab XLT
3 000 mm
1100/3020 kg
864 990 Kč
Autor:KYLE
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama