Ford Focus Kombi 2,0 TDCi Sport

10. května 2008 v 22:48 | KYLE |  Cars
Co si budeme namlouvat,většina prakticky založených českých motoristů v tom má jasno.Jejich požadavky zní jednoznačně:auto musí pěkně jet(silný motor a dobrý podvozek),nežrat palivo(=turbodiesel),mít velký kufr(=karoserii kombi) a to všechno nejlépe zabalit do hávu nízké ceny.
Námi testovaný focus dozajista splňuje zadání naší rodinné rovnice.Ne však úplně ve všem.To,co dělá kombík kombíkem,je totiž objemný,skladný a dobře přístupný kufr.Focus Combi na tomto poli se svými 482 litry trochu ztrácí,jen se stačí podívat na konkurenty.Takový Mégane Grandtour s 520 l,Astra Caravan nabízející 540 l nebo Octavia Combi s 580 litrovou černou dírou hrají jinou ligu.Díky konstruktérům Fordu alespoň za velký vstupní otvor a nízkou nakládací.Druhý,i když čistě subjektivní nedostatek představuje usedlý a nenápadný design.
Tím však výčet negativ končí,když se přes kvalitní interiér s dostatkem prostoru dostáváme k parádní disciplíně focusu-jízdě.Silný a kultivovaný turbodiesel pod kapotou má na svědomí nadprůměrnou dynamiku,za níž nechce moc peněz,v průměru nás těžká noha na plynu nestála víc než 6,5 l/100 km.Při potřebě akcelerace se vám dostane navíc ještě 20 N.m z už tak dost bohatých 320 N.m.Díky funkci overboost(aktivuje se při plném sešlápnutí plynového pedálu).
Bez přehánění bezkonkurenční jsou jízdní vlastnosti.V nižší střední třídě zkrátka nenajdete lepší podvozek a týká se to jak ovladatelnosti a jistoty,tak tlumení nerovností a hlučnosti.Díky přesnému a neobyčejně komunikativnímu řízení s klasickým hydraulickým posilovačem prostě pošlete kombík do zatáčky a on ji bez náznaku neklidu prostě projede a ještě vás u toho pobaví.Těžký vznětový motor nebo přidanou záď u tohoto dovádění nijak zvlášť neucítíte.S exaktním řazením nebyl problém ,stejně jako s účinnými brzdami,jejichž sílu dávkujete tak přesně jako při použití farmaceutických vah.
V tuzemských podmínkách se považuje za hledisko číslo jedna cena a její výše u Focusu znamená jako jít s prakem na armádu ozbrojených těžkooděnců.Nejsilnější turbodiesel totiž dostanete pouze od výbavy Sport a výše,přičemž třeba Opel Astra nabízí ještě výkonější vznětovou motorizaci i v pořád bohatém základu.A vysázet na stůl bezmála 700 000 Kč za kompakt(ač sebevětších kvalit a s bohatou výbavou),může znamenat v domácích podmínkách podstatné mínus.Má volba je přesto Ford Focus Combi.
Autor:KYLE
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama