Ford Focus CC

10. května 2008 v 22:47 | KYLE |  Cars
Příznivci modrého oválu dosud mohli jen mrzutě sledovat baletní čísla sklápějících se stře kupé-kabrioletů Renault Mégane CC,Peugeot 307 CC,Opel Astra TT nebo Volkswagen Eos.To už neplatí.V Toskánsku jsme měli sraz s Focusem CC.Stylové italské studio Pininfarina dalo designu New Edge zcela novou tvář,přesněji klenutější boky a výraznou záď s dominantními sdruženými svítilnami.
Nejvážnější soupeři Astra TT a VW Eos kupé rozřezali na tři díly(Eos je dále rozčlenil střešním oknem,takže posouvá dílů pět).Focus CC se kupodivu drží dvou segmentů,ač to při skládání nutí ukrojit pořádný kus zavazedlníku:zbylo 288 litrů,ovšem verze kupé pojme bezkonkurenčních 534 l!Nezbylo než protáhnout a zvednout záď,proporce to naštěstí nepoznamenalo tak výrazně jako u renaultu či peugeotu.Dlouhý zadní převis a použité ozdobné písmo připomenou americký genofod.Výsledně vnější rozměry činí 4509 x 1868 x 1456 mm.
Technicky jednodušší dvoudílné řešení přináší také výhody:méně pohybujících se částí omezuje riziko poruchy,ubylo spár,hrozících průnikem vody do interiéru.
Focus smekne klobouk pomocí pěti hydraulických válců a tří elektromotorů velmi tiše,ne však během jízdy.Stačí mu 25 sekund,je o třetinu rychlejší než třeba Astra TT.Zbývající čas můžete sledovat na displeji.
Přední i zadní sedadla klesla k podlaze,a tak urostlějším pasažérům nebrání ve výhledu horní lem čelního skla jako v renaultu.Vzadu najdou pohodlí dvě konfekční postavy.S kabrioletem míváme tendenci utíkat na romantické(byť rozbité) silnice nižších tříd,díky šťastnému kompromisu v nastavení odpružení nás ale focus netrestal.Karoserie se zdála dostatečně tuhá,okenní skla nerezonovala,plasty nedrnčely,byť se jednalo o předsériový výrobek.

Předsudky proti turbodieselu v kabrioletech už padly,ostatně 2,0 TDCi s filtrem pevných částic za to stojí.Za dynamické svezení si díky šestistupňové přímo řazené převodovce vyžádal jen 7,5 l na 100 km(norma 5,9 l).Poměrně umí až 205 km/h a stovku zdolá za 10,3 s.Zážehové čtyřválce 1,6/74 kW a 2,0/107 kW(699 900 korun,respektive asi 835 000 Kč),jsou znatelně tišší,ale zvláštně šestnáctistovka
nemá chvíli oddechu.Samočinnou převodovku v nabídce nenajdete,ale chybí vůbec někomu?Cenově ani výbavou Focus CC nevybočuje z řady,snad se časem dočkáme i hříšnějšího motoru,který dostihne dvousetkoňové přeplňované eosy a astry.
Motory Ford Focus CC
1,6 Duratec
2,0 Duratec HE
2,0 Duratorq TDCi
Zdvihový objem
1596 cm3
1999 cm3
1997 cm3
Výkon
74 kW při 6000 ot/min
107 kW při 6000 ot/min
100 kW při 4000 ot/min
Točivý moment
150 N.m při 4000 ot/min
185 N.m při 4500 ot/min
320 N.m při 2000 ot/min
Max. rychlost
182 km/h
208 km/h
205 km/h
Zrychlení 0-100 km/h
13,6 s
10,3 s
10,3 s
Spotřeba paliva na 100 km
7,1 l
7,5 l
5,9 l
Základní cena
669 900 Kč
cca 835 000 Kč
cca 900 000 Kč
Autor:KYLE
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama