Ford Escort vs. Opel Astra F

10. května 2008 v 21:56 | KYLE |  Autotesty
Poslední generace Fordu Escort se dostala na trh v roce 1990,avšak již v září 1992 prošel vůz faceliftem.Celkové modernizace se dočkal o tři roky později.Automobil vyráběný s karoserií tří- a pětidveřový hatchback,sedan,kombi a kabrio si získal mnoho příznivců.Do České republiky se hojně dovážel ze sousedního Německa a jeden čas byl dokonce nejrozšířenějším zahraničním vozem v republice.V roce 1998 přišel do prodeje jeho nástupce model Focus.Esscort se ale vyráběl v omezeném množství ještě dva roky.
Automobil vybraný k testování má v rodném listě zaznamená rok 1997.podle počítadla ujeté vzdálenosti od té doby urazil téměř 67 000 km,ale číselník je u starých fordů příliš krátký,proto si myslíme,že se již jednou otočil .Escort pohání zážehová osmiventilová čtrnáctistovka o výkonu 55 kW.Vůz se těší dobrému zdraví,interiér má zachovalý a ani podvozek nevykazuje vůle.Na lemech zadních blatníků ale už můžeme pozorovat počínající korozi.Lemy jsou choulostivé i u jiných modelů této značky.
Nejčastější závady
opotřebené silentbloky stabilizátoru
opotřebené silentbloky zadní nápravy
nepravidelný účinek brzd
vadný snímač polohy škrtící klapky(1.4 a 1.6)
koroze karoserie a výfuku
únik oleje z motoru a převodovky
prasklá hlava válců(diesel)
Klady a zápory
líbivý design
příznivé ceny ojetin
příznivé ceny orig. náhradních dílů
spolehlivé benzínové motory
málo místa vzadu
zastaralé,hluč. a poruchové diesely
vyšší spotřeba paliva
Hodnocení spolehlivosti
V hodnocení STK-TÜV patří Ford Escort mezi
podprůměrně spolehlivé vozy.

V roce 1991 byla představena Astra první generace pod označením F.Automobil vyráběný z počátku v provedení tří- a pětidveřový hatchback,sedan a kombi se dočkal v březnu 1993 i provedení splátěnou střechou(kabriolet na bázi Astry F je na trhu s ojetinami nedostakovým zbožím).V roce 1995 prošla modelová řada faceliftem a v polovině dalšího roku byla výroba omezena.Současně došlo i ke snížení počtu výbav.V březnu 1998 přišla na trh druhá generace pod označením G.Starší F se ale ještě nějakou dobu dál vyrábělo v Polsku s přídomkem Classic.
Testovaný pětidveřový hatchback byl vyroben v roce 1999 a od té doby urazil podle palubních údajů přes 112 000 km.Pohání jej zážehová osmiventilová čtrnáctistovka o nevelkém výkonu 44 kW.Celkový stav automobilu hodnotíme jako dobrý.Motor běží pravidelně,podvozek nevykazuje vůle a interiér je vzhledem k počtu ujetých km zachovalý.Lemy zadních blatníků ale už poznamenala začínající koroze karoserie,což není u Astry F vyjímka.
Nejčastější závady
koroze výfuku a karoserie
prasklá hlava válců(diesel)
přetržený rozvodový řemen(diesely Opel!)
netěsná chladicí soustava
zvlněné brzdové kotouče
únik motor. a převod. oleje
závady elektroniky motorů
Klady a zápory
solidní prostornost
úsporné zážehové motory
příznivé ceny orig. náhr. dílů
velká nabídka ojetin
dostupný servis
hlučné a nespolehlivé diesely Opel
nevýrazný design
nízká kvalita produkce
těžké řízení bez posilovače
nedostatečná ochrana proti korozi
Hodnocení spolehlivosti
V hodnocení STK-TÜV patří Opel Astra F mezi nadprůměrně spolehlivé vozy

Závěrečné hodnocení
Escorty a Astry F z posledních let výroby lákají motoristy na dobrý poměr cena-kvalita.Za nevelkou částku totiž mohou získat slušně vybavený vůz,který již netrápí nemoci prvních ročníku.
Po designerské stránce má dle našeho soudu navrch Ford Escort.Jeho elegantní karoseri snadno zastíní na pohled jednoduchý Opel Astra.
Při pohledu do interiéru se však karta obrací.Palubní deska opelu vypadá o trochu lépe a také sedadla nabídnou o něco větší pohodlí než ve fordu.Ten trochu ztrácí i při porovnání prostornosti.Cestující sedící vzadu mají méně místa v oblasti kolen a především na hlavu.Zavazadelník má větší escort,který poskytne objem 380 litrů,proti 360 litrům,jež nabízí.
Ford pohání základní osmiventilová čtrnáctistovka o výkonu 55kW a jak lze předpokládat,sprintera z něj nedělá.Agregátu se vůbec nechce jít za plynem,k životu se probouzí až okolo 4000 otáček za minutu,ale to už osobě dává vědět velkou hlučností.
Opel má pod kapotou čtrnáctistovku o nižším výkonu 44 kW,přesto se může s papírově silnějším fordem směle rovnat.Agregát táhne překvapivě lépe od spodu,jeho hlavní klad ale vidíme v tichém běhu,čímž konkurenta poráží na celé čáře.
Řazení nás neuchvátilo ani v jednom z automobilů,ale o poznání lépe fungovalo ve fordu.U opelu bylo méně přesné a zpátečka se volila většinou s obtížemi.
Podvozek escortu nabídne solidní cestovní komfort.měkčí naladění ale značně ubírá na jízdních vlastnostech v zatáčkách,a především pak na nekvalitních vozovkách.Vůz zde není tak dobře čitelný jako astra s tužším nastavením podvozku-tím však trochu ztrácí na pohodlí.V zatáčkách si opel ale vedl lépe,a to zejména ve vyšších rychlostech.
Barierovými testy nezávislé společnosti Euro NCAP prošel pouze Ford Escort,a to v roce 1999.Ziskem pouhých dvou hvězdiček z pěti možných ale neoslnil.Opel Astra F zkušebnu Euro NCap nikdy nenavštívil,myslíme si ale,že by dopadl podobně.
Ceny testovaných vozů se pohybují na stejné úrovni.První ročníky lze pořídit pod hranicí padesáti tisíc korun,mladší automobily se prodávají pod sto tisíc.Escort kombi a kabriolet obou značek tuto hranici však často překračují.
Autor:KYLE
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama