Ford Escort MKV 10/1990 do 08/1992

10. května 2008 v 23:02 | KYLE |  Cars
Vývoj Ford Escort MKV a zajištění výrobních kapacit investoval Ford miliardu liber. Marketingová strategie firmy vycházela z písně skupiny Queen - Everything we do is driven by you (Vše, co děláme, řídíte vy). Escort se ve všech směrech a ve všech karosářských verzích zakulatil - verze combi v roce 1991. Interér doznal také výrazných změn a poskočil o generaci dopředu směrem k pohodlí, prostoru a bezpečnosti. Lákavá a bohatá byla paleta pohonných jednotek, který zahrnovala zážehové i vznětové motory 1.3 l - 1.8 l. Bohatá byla také možnost výbavy - centrální zamykání, elektrická okna-zrcátka, vyhřívání zrcátek, vyhřívané čelní sklo, ABS, klimatizace, .... To všechno spolu s cenou přispělo k vysoké pozici na prodejních žebříčcích ve střední třídě . Pohonné jednotky byly ke konci období modelu MKV obohaceny o konstrukčně nový motor s šestnáctiventilovou technikou a označením ZETEC (je možné se setkat i s označením ZETA) o objemu 1.8 a výkonu 96kW - 130 koní ve sportovním modelu XR3i.
Dalším sportovním modelem se s upraveným podvozkem, spoilery a odlišné nárazníky znovu stal v roce 1991 Escort RS2000 s motorem DOHC o objemu 2.0 l a výkonu 110 kW - 150 koní, který Escort zrychlil na 100 Km/h za 8.3 s a maximální rychlost přes 200 Km/h !
Tato modelová řada zahrnovala i verzi Cabrio již v roce 1990 s motorem 1.6 EFi o výkonu 105 koní a o dva roky později s motorem z verze XR3i.
Nejúspěšnějším vozem Escort byl model RS Cosworth. Tento exot s nepřehlédnutelným zadním spoilerem, se stálým pohonem všech kol 4x4 a mezinápravovým diferenciálem s viskózní spojkou představený v roce 1992 s přeplňovaným dvoulitrovým motorem Cosworth YBT o základním výkonu 227 koní - v omezené sérii dokonce 300 koní. Automobil vyráběný firmou Karmann (týdenní produkce 25 vozů) dosahoval maximální rychlosti nad 225 Km/h a celkem bylo vyrobeno 7145 kusů. Escort Cosworth byl také v roce 1993 nasazen v soutěžním MS, kde obsadil v následujících třech ročnících vždy třetí místo. Vozy RS Cosworth jezdili světové soutěže až do roku 1997.
Ford díky tlaku na větší bezpečnost urychlil facelift a již po dvou letech představil další modelovou řadu.
Zdroj:Fordfans.cz
Autor:KYLE
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama