Ford Escort MKI RS1600(1970-1974)

10. května 2008 v 22:56 | KYLE |  Cars
Escort MKI RS1600 byl vyvinut po úspěchu Escort MKI Twin Cam s dvouvačkovým motorem Lotus. Bylo jasné, že Ford potřebuje svůj vlastní motor než kupované od Lotusu. Tento motor musel odpovědět na výzvy od konkurentů v rally. Motor vyvinula firma Cosworth a byl to typ BDA (Belt-Driven type A). Mike Costin a Keith Duckworth, zakladatelé Cosworthu, byli najati Fordem pro produkci motoru BDA, aby ho montovali do modelu Capri Coupe, které bylo očekáváno v roce 1969. V roce 1969 bylo navrženo, dát tento motor BDA také do Escorta jako náhrada za motory Lotus Twin Cam.
Nový model byl označen RS1600, se silným 16 ventilovým dvouvačkovým motorem napříč, ale jinak byl prakticky stejný jako Twin Cam. V silniční verzi poskytoval 120 bhp při 6500 otáčkách, což bylo o deset koní více než Lotusův Twin Cam, produkující 109.5 bhp při 6000 otáčkách. Ford plánoval vyrobit přes 1000 RS1600 automobilů ale nakonec produkce skončila na 900 kusech. Motor BDA měl objem 1599 ccm, ale pro využití maximálního zdvihu klikové hřídele, byl zvětšen na 1601 ccm v standardu, čímž motor BDa spadal do kategorie 2-litrů. Homologační předpisy umožnili zvětšit objem z 1601 ccm na 1975 ccm na původním železném bloku motoru, předtím než byl nahrazen slitinovým 2-litrovým blokem v roce 1972. BDA motor byl montován podélně, s převodovkou na zadní straně motoru. Síla motoru byla přenášena přes kardan do zadního diferenciálu a odtud dozadních kol. První dodávka RS1600 byla zkonstrována v Halewoodu, nedaleko Liverpoolu, kde v květnu 1971 byl namontován poslední Twin Cam. Ačkoli RS1600 zaznamenal velký úspěch, byl to také velmi specializovaný automobil s problémy spojené s vlastnictvím. Ford se tedy rozhodl postavit auto na stejné linii jako RS1600 ale levnější a praktičtější a z toho vznikl Escort Mexico. Zapalovací systém byl standartní, užívající tradiční zapalovací cívku, rozdělovač, kondenzátor. Díky rozměrům nového motoru BDA, musela být baterie umístěna v kufru. Motor BDA Cosworth byl později použit v Escort MKII RS1800.
Motor : řadový čtyřválec, objem 1601 ccm, vrtání 80.98 mm, zdvih 77.72 mm, kompresní poměr 10:1. Výkon 115 PS při 6500 ot/min.
Zdroj:Fordfans.cz
Autor:KYLE
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama