Ford Escort Mk III RS Turbo (S1)(1984-1986)

10. května 2008 v 23:02 | KYLE |  Cars
Základem byla 3dveřová karoserie a byl k dispozici pouze v bílé barvě-pouze velice málo vyjímek bylo akceptováno. Výbava zahrnovala přední spoiler a navazujícími prahy v barvě vozu. Vzadu byl přidán XR3i spoiler, také v barvě auta, a označení RS Turbo. Interiér byl kombinací výbavu Monza a Kašmír s XR3i Recaro sedačkami. Standartní výbava zahrnovala 15" kola z lehkých slitin a pneu 195/50.
Motor je základem 1600 CVH mupravený pro vyšší plnící tlak turbodmychadlem. Dále počítačem řízené vstřikování a řízený plnící tlak. Turbodmychadlo zvýšilo výkon v nižších otáčkách, které jsou více používány při normální jízdě. Nejvyšší výkon dosáhl hodnoty 132bhp.
Vstřikování typu Bosch "KE Jetronic" spojené s elektromagnetickou kontrolou nízkého tlaku v komoře. Celé to funguje tak, že počítač přijímá signály o stavu motoru od čidel a upravuje tlak paliva a složení směsi, což se projevuje na spotřebě paliva, která je držena co nejnižší spolu minimálními emisemi, což je výsledek dokonalejšího hoření směsi.
Převodovka 5-stupňová, stálý převod 4,27:1 (např. XR3i má 4,29:1-rozdíl je dán jiným počtem zubů, pro přenos větší síly). Mnohem zajímavější však bylo, že byl použit na svou dobu unikátní viskózní diferenciál s omezenou svorností (lamely v olejové lázni převodovky), který zabraňoval většímu rozdílu rychlostíé na jednotlívých kolech a tím celkově zlepšil řízení auta. Escort RS Turbo byl první cestovní automobil na světě, který použil takovéto řešení diferenciálu, oproti normálnímu mechanickému.
Zdroj:Fordfans.cz
Autor:KYLE
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama