Ford Escort Mk III RS 1700T(1980-1983)

10. května 2008 v 23:01 | KYLE |  Cars
V roce 1980, těsně po představení modelu MKIII, plánoval Ford závodního Escorta s pohonem zadních kol, který by nahradil starší model MKII RS1800. S plným nasazením se počítalo v roce 1983. Jak všichni nadšeni Fordu vědí, vývoj provázelo mnoho problémů a v roce 1983 byl v Anglii definitivně ukončen. Ford v Německu v té době inicioval vývoj MKIII Escorta s výhledem na okruhové závody a výsledkem byl RS1600i.
RS 1700T byl ve vývoji 2 roky a měl být nasazen do vznikající skupiny B ve World Rally Championship. Ukončen byl poté, co se Stewart Turner ujal podruhé vedení ve Ford Motorsport. Ukončení umožnilo vznik jednoho z nejvýznamnějších automobilů - RS200. Ten dokázal naplnit očekávání a řádně rozvířil dění na světové rally scéně. Skupina B trvala do poloviny 80-tých let.
Paratemtry - přeplňovaný motor typ BDT o obsahu 1778 ccm, výkon silníční verze 200 Bhp a sportovní 350 Bhp, hlinikový blok. Vývoj motoru se odehrával dohromady s firmou Cosworth. Nejvyšší rychlost 224 Km/h a zrychleníz 0 na 100 Km/h za 4,2 s (s 350 koňovou verzí). Bohužel mnoho z 18 vyrobených RS1700T bylo zničeno, ale přeci jen jich pár přežilo.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama