Ford Crown Victoria 1999

10. května 2008 v 22:03 | KYLE |  Cars
Jeden z posledních přežívajících vozů nejvyšší kategorie sedanů si dále úspěšně razí cestu ke konzervativnějším zákazníkům vyššího věku, policejním složkám a taxikářům, kde si drží pětaosmdesáti procentní podíl na trhu. To především díky své velikosti, prostornosti a tichému a klidnému chodu motoru.
Za stejným účelem vyhledávali zákazníci stejnojmenný model už od roku 1955 (model Victoria se však prodával již od počátku třicátých let), který tehdy měl ovšem pouze dvoje dveře, spoustu chromu a obligátní "křidélka". Od té doby prodělal model Crown Victoria mnoho změn. Dnes se vyznačuje uhlazeným a sofistikovaným designem, naposledy poupraveným v roce 1998, zůstává ale stále věren koncepci s tuhým obvodovým rámem a pohonu zadních kol. Vnitřní prostor je dostatečně dimenzován, aby pojal šest cestujících, tři vpředu a tři vzadu. Vzhledem k této skutečnosti je ale nutno podotknout, že v základní verzi se jedná o sedadla typu lavice, která nemají téměř žádné boční vedení těla. Místo určené pro zavazadla vykazuje hodnotu 0,58 m3, dostačující požadavkům policejních sborů i taxikářům třeba "velkého jablka".
K velikosti vozu musí být adekvátní i pohonná jednotka. Ta, která slouží u fordova vlajkové lodi, je k mání ve dvou výkonnostních variantách.V obou případech se jedná o vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4,6 litru s rozvodem OHC, který v základní verzi poskytuje rovných 200 koní. Za příplatek $615 si můžete dopřát sportovnější ladění podvozku a 15 koní navíc.
Základní výbava je poměrně bohatá, nijak zvlášť však neoslňuje. Vezmete-li v úvahu, že ostatní stejně veliké sedany s osmiválcovými motory bývají až dvojnásobně dražší, je nižší úroveň výbavy opodstatněná.Nechybí však klimatizace, stereo, elektrické ovládání oken, zámků dveří a palubní počítač. Důležitější je ale nezvykle vysoká úroveň pasivní (boční výztuhy, 10,5m2 půdorysné plochy vozu) i aktivní bezpečnosti (dva čelní airbagy, standardní ABS, na přání protiprokluzový systém TCS). Jelikož se jedná o veliký vůz, nároky na jeho údržbu budou logicky vyšší, než u menších vozů. Majitel utratí průměrně za pět let užívání Fordu Crown Victoria $3.196.
Do budoucna by bylo zajímavé, kdyby Ford přišel s výkonným vozem na stejném základě, jako tomu bylo u Chevroletu Impala SS v letech '94-'96. Pokud ale nepředstaví vůz tohoto charakteru, nic moc neriskuje, protože jeho pozice (spolu s dražším Mercury Grand Marquis) se zdá být alespoň prozatím neotřesitelná. Tento stav ale nemusí trvat věčně. Konkurence s modely Buick LeSabre, Dodge Interpid nebo Pontiac Bonneville nikdy nespí.
Autor:KYLE
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama