Ferrari 550 Maranello

18. května 2008 v 11:04 | KYLE |  Cars
Model 550 Maranello,pojmenovaný,kde sídlí závody Ferrari,byl italský superautomobil,který kombinoval praktičnost a snadné řízení s ohromující výkonností a skvělou ovladatelností.
Poté co Ferrari zastavil v 70. letech výrobu dvanáctiválcových dvousedadlových superautomobilů s motorem vpředu,stalo se to na základě úvahy,že řešení s motorem uprostřed otevírají lepší perspektivy pro ovladatelnost.A skutečně tomu tak bylo,alespoň na čas.Motor uprostřed dodává vozu nejlepší vyváženost,i když je to zároveň kompromis,protože motor vniká do kabiny,a omezuje tak prostor pro řidiče a spolujezdce.V období od 70. do 90. let minulého století se ovšem automobilová technologie značně změnila a roku 1992 Ferrari dospěl k závěru,že konečně může navrhnout vůz s motorem uprostřed.Byl to 456GT a tento vůz znamenal bod obratu.
ZPĚT K MOTORU VPŘEDU
Model 456GT byl čtyřmístný.Na první dvousedadlové dvanáctiválcové Ferrari s motorem vpředu po řadě let si fanoušci a zákazníci museli ještě počkat.Když pak Michael Schumacher podrobil toto 550 Maranello na testovací trati ve Fioranu všemožným zkouškám,zaplnil titulky všech novin.Je však třeba říci,že by se to stalo i bez Schumacherovy přítomnosti.
Bylo to tím,že model 550 byl nejrychlejší silniční Ferrari,jaký byl tehdy k dispozici,s výrazně větší výkonností než předchozí 512M.A byl to také ještě dokonaleji propracovaný vůz, s nímž bylo snazší vyjít a byl vůči řidiči shovívavější.Pro ty,kdo chtěli mít vůz s parametry Ferrari a nechtěli přitom šetřit na jeho důmyslnosti,byl 550 přesně to pravé.
Jen krotký design k tomuto vozu neseděl.Kritici byli sice ochotní akceptovat vysvědčení,které Pininfarina modelu 550 Maranello vystavil,většinou však dodávali:,,Také se mohl víc snažit.¨
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama