Alfa Romeo Montreal

11. května 2008 v 12:41 | KYLE |  Cars
Montreal vlajková loď Alfy Romeo v 80. letech minulého století,byl jedním z nejvíce vzrušujících vozů této značky,automobil se závodním rodokmenem a nevšedním novým stylem.
Na světové výstavě Expo 1967 v kanadském Montrealu předvedla Alfa Romeo světu něco speciálního.V jejím stánku byl vystaven nový vůz,kupé s radikálně vyhlížející karoserií navrženou Bertonem.Jeho neortodoxní zjev s lištami zsdobícími zadní sloupky střechy a mřížkovými otvory skrývajícími světlomety vyvolal velký zájem tisku i veřejnosti,ale od nového vozu nikdo nic zvláštního nečekal.Koneckonců prototypy nikdy jako takové nešly do výroby.Nebo snad ano??Tentokrát ano.Alfa Romeo,podnícena ohlasem,jenž vůz vzbudil,jej připravila do výroby a přišla s ním znovu roku 1970,tentokrát ve verzi vhodné pro trh.Pod kapotou byla instalována nízko vyladěná verze závodního vidlicového osmiválcového motoru Alfa Tipo 33.
Vůz sice navenek se svými silnými zadními sloupky střechy,skleněnou splývavou zádí a odpovídajícími postrannímy otvory vyvolával dojem,že má motor uprostřed,ve skutečnosti však měl motor vpředu.Byl uložen na šasi sedanu Alfa Romeo 1750.
NEZDAR VINOU ROPNÉ KRIZE
Montreal,pojmenovaný po městě,kde byl poprvé představen veřejnosti,byl nejrychlejší silniční vůz jaký kdy Alfa vyrobila,ale naneštěstí byl v 70. letech jen dalším příkladem správného vozu,který přišel v nesprávnou dobu.Jeho vidlicový osmiválec se v dekádě,která tolik dbala na spotřebu,projevoval jako věčně žíznivá bestie a vysoce specialozovaná pohonná jednotka si vykoledovala pověst,že je velice choulostivá.Prodalo se necelých 4000 vozů a v roce 1977 byl Montreal vystřídán modelem GTV6,což bylo sportovní kupé,které mělo mnohem méně pozoruhodné rysy,zato však bylo konvenčnější a spolehlivější.
Autor:KYLE
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama