Květen 2008

Ferrari 550 Maranello-Technické údaje

18. května 2008 v 11:16 | KYLE |  Technické údaje k vozům
Maximální rychlost
320 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h
4,4 s
Typ motoru
V12
Zdvihový objem
5474 cm3
Maximální výkon
362 kW při 7000 ot/min
Maximální krouticí moment
539 Nm při 5000 ot/min
Hmotnost
1694 kg
Převodovka
šestistupňová
Brzdy
odvětrané kotoučové na všech čtyřech kolech
Podvozek a karoserie
ocelový rám s dvoudveřovou hliníkovou karoserií kupé

Ferrari 550 Maranello

18. května 2008 v 11:04 | KYLE |  Cars
Model 550 Maranello,pojmenovaný,kde sídlí závody Ferrari,byl italský superautomobil,který kombinoval praktičnost a snadné řízení s ohromující výkonností a skvělou ovladatelností.
Poté co Ferrari zastavil v 70. letech výrobu dvanáctiválcových dvousedadlových superautomobilů s motorem vpředu,stalo se to na základě úvahy,že řešení s motorem uprostřed otevírají lepší perspektivy pro ovladatelnost.A skutečně tomu tak bylo,alespoň na čas.Motor uprostřed dodává vozu nejlepší vyváženost,i když je to zároveň kompromis,protože motor vniká do kabiny,a omezuje tak prostor pro řidiče a spolujezdce.V období od 70. do 90. let minulého století se ovšem automobilová technologie značně změnila a roku 1992 Ferrari dospěl k závěru,že konečně může navrhnout vůz s motorem uprostřed.Byl to 456GT a tento vůz znamenal bod obratu.
ZPĚT K MOTORU VPŘEDU
Model 456GT byl čtyřmístný.Na první dvousedadlové dvanáctiválcové Ferrari s motorem vpředu po řadě let si fanoušci a zákazníci museli ještě počkat.Když pak Michael Schumacher podrobil toto 550 Maranello na testovací trati ve Fioranu všemožným zkouškám,zaplnil titulky všech novin.Je však třeba říci,že by se to stalo i bez Schumacherovy přítomnosti.
Bylo to tím,že model 550 byl nejrychlejší silniční Ferrari,jaký byl tehdy k dispozici,s výrazně větší výkonností než předchozí 512M.A byl to také ještě dokonaleji propracovaný vůz, s nímž bylo snazší vyjít a byl vůči řidiči shovívavější.Pro ty,kdo chtěli mít vůz s parametry Ferrari a nechtěli přitom šetřit na jeho důmyslnosti,byl 550 přesně to pravé.
Jen krotký design k tomuto vozu neseděl.Kritici byli sice ochotní akceptovat vysvědčení,které Pininfarina modelu 550 Maranello vystavil,většinou však dodávali:,,Také se mohl víc snažit.¨

TVR Cerbera-Technické údaje

17. května 2008 v 14:01 | KYLE |  Technické údaje k vozům
Maximální rychlost
270 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h
4,1 s
Typ motoru
V8
Zdvihový objem
4475 cm3
Maximální výkon
313 kW při 6750 ot/min
Maximální krouticí moment
515 Nm při 5500 ot/min
Hmotnost
1181 kg
Převodovka
pětistupňová manuální
Brzdy
odvětrtané kotoučové na všech čtyřech kolech
Podvozek a karoserie
separátní šasi s dvoudveřovou karoserií kupé ze sklolaminátových panelů

TVR Cerbera

17. května 2008 v 12:27 | KYLE |  Cars
Se jménem připomínajícím mýtického psa boha podsvětí Háda je Cerbera monstrózní vůz,drsná a zdatná bestie s hladkým vzhledem a brutální silou.
Podle řecké mytologie je Kerberos tříhlavý pes střžící bránu podsvětí.A podle moderní fámy měl co dělat i s designem Cerbery.Vybrání kolem blikačů v přední masce Cerbery prý způsobil Ned,psík šéfa TVR,který se zakousl do předku malého návrhářského modelu budoucího vozu.Všem se to líbilo,a tak vyhloubeniny v karoserii už zůstaly.
Je-li tato historka pravdivá,byl Ned patrně první pes v dějinách,který spolunavrhoval superautomobil.A pokud to pravda není,je to aspoň hezky vymyšleno.
PSÍ HVĚZDA
Cerbera s poprvé objevila roku 1993 a pak znovu roku 1994 a 1995.Tyto verze z autosalonů nebyly určeny pro veřejnost,ale podněcovaly zájem a udržely ho do roku 1996,kdy vůz šel konečně do prodeje.
Vyplatilo se to čekání?Určitě.TVR Cerbera byla prostě skvělá.Vypadala úžasně;byl to aerodynamický projektil na čtyřech kolech s perfektním držením těla a arogantním chováním.Pod sklolaminátovou alegorií rychlosti bylo tuhé šasi se spletitou sítí ocelových trubek,které propůjčovalo vozu prvotřídní ovladatelnost.A pod kapotou zlověstně vrčel zcela speciální vidlicový osmiválec AJP,první motor,který si TVR postavila sama pro sebe.Cerbera,ještě rychlejší než Dodge Viper(ten má přitom motor s téměř dvojnásobným zdvihovým objemem),se vyrábí dodnes.A tak psík Ned má být na co hrdý.
Autor:KYLE

Jaguar XKR-Technické údaje

12. května 2008 v 6:36 | KYLE |  Technické údaje k vozům
Maximální rychlost
249,5 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h
5,1 s
Typ motoru
V8
Zdvihový objem
3996 cm3
Maximální výkon
276 kW při 6150 ot/min
Maximální kroutickí moment
524 Nm při 3600 ot/min
Hmotnost
1750 kg
Převodovka
pětistupňová manuální
Brzdy
odvětrané kotoučové
Podvozek a karoserie
samonosná skořepinová konstrukce,ocelová karoserie kupé nebo kabriolet

Jaguar XKR

11. května 2008 v 22:01 | KYLE |  Cars
Velké jméno modelu XK se přece jen vrátilo;XKR pokračoval tam,kde skončil legendární typ E,a přivedl Jaguar znovu mezi přední výrobce sportovních vozů.
Roku 1975 se přestal vyrábět proslulý typ E a nastoupil místo něho model XJS.Říci ,,místo něho¨ ovšem není přesné.XJS byl sám o sobě sice úspěšný,ale byl to spíš grand tourer než sportovní vůz a nikdy jej neprovázel takový fanatismus a obdiv jako jeho slavného předchůdce.
Roku 1989 firmu Jaguar převzal Ford a to znamenalo,že konečně bylo dost peněz na vývoj pravého a plnohodnotného nástupce typu E.A když pak roku 1996 na ženevském autosalonu Jaguar představil nové sportovní kupé a kabriolet XK8,mnozí nadšenci usoudili,že cíle bylo dosaženo.
Srdcem nového vozu byl technologicky vyspělý V8,oblečený v hladké křivkovité karoserii dobře vyjadřující tradiční vzhled Jaguaru.Rovněž interiér nabízel velkou dávku luxusu.XK8 byl po všech stránkách tím,čím má sportovní Jaguar být.
PŘIDANÉ R
Roku 1998 byl model XK8 doveden na novou úroveň,když se objevil XKR.Tato extrémnější verze měla nové zavěšení,větší kola i pneumatiky a zdokonalenou převodovku.Hlavní novinkou bylo turbodmychadlo Eaton připevněné k V8,jehož výkon se tak vyhnal nahoru o plných 28%.Takto vyvinutý vůz byl vzrušující a velmi,velmi rychlý.Maximální rychlost byla elektronicky omezena na 249,5 km/h;bez toho omezení by XKR byl schopen jet mnohem rychleji.Zájem o tento Jaguar neklesá a jeho výroba pokračuje i v 21. století.

Chevrolet Lacetti WTCC R+ (2005)

11. května 2008 v 19:22 | KYLE |  Racing cars

Čtyřdveřový čtyř až pětimístný sedan, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem DOHC, objem 1799 cm³, vrtání 81,6 mm a zdvih 86 mm, komprese 9,8, čtyřventil, přeplňování mechanicky poháněným kompresorem Delta-Motor, výkon 127 kW (173 koní) při 6000 ot/min, točivý moment 230 Nm při 4900 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2600 mm, vnější rozměry 4515x1733x1415 mm, hmotnost 1210 kg, maximální rychlost 217 km/h, zrychlení na stovku za 8,0 s.
Prototyp silnějšího provedení sedanu Lacetti, představený roku 2005. Motor dostal kompresor švýcarské společnosti Delta-Motor, podvozek byl snížen o 3 cm, úpravami prošel interiér i exteriér vozu. Na podzimním frankfurtském autosalonu IAA 2005 byla vystavena studie obdobně upraveného kombi Lacetti SW WTCC R+.

Ghia 450SS-Technické údaje

11. května 2008 v 15:46 | KYLE |  Technické údaje k vozům
Maximální rychlost
201 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h
8,5 s
Typ motoru
V8
Zdvihový objem
4490 cm3
Maximální výkon
175 kW při 5200 ot/min
Maximální kroutící moment
379 Nm při 4000 ot/min
Hmotnost
1532 kg
Převodovka
třístupňová automatická nebo čtyřstupňová manuální
Brzdy
vpředu kotoučové,vzadu bubnové
Podvozek a Karoserie
separátní šasi s ocelovou dvoudveřovou karoserií kupé nebo kabriolet

Ghia 450SS

11. května 2008 v 15:37 | KYLE |  Cars
O modelu 450SS jen málokdo slyšel a ještě méně bylo těch,kdo jej viděli.Tento nejvzácnější ze superautomobilů byl směsicí italského stylu a amerického siláctví.
Hledejte Ghiu 450 v motoristické literatuře a budete rádi,když někde přijdete aspoň na zběžnou zmínku o ní.Hledejte na internetu a zjistíte,že se o ní zmiňuje jen málo webových stránek.Diskutujte o ní s motoristickými nadšenci a jen velmi málokterý bude vědět,o čem je řeč.Ghia 450SS je zapomenutý superautomobil,který existoval několik let a pak jako by se vypařil.Ghia se sídlem v Turínu byl jedním z nejlepších italských karosářů a předtím než se stal přidruženou firmou Forda,měl silné vazby na Chrysler.K modelu 450SS ale vedla cesta přes Fiat.
SUGARMANŮV SEN
Historka začíná u losangeleského podnikatele Burta Sugarmana,který viděl na obálce časopisu kupé Fiat 2300 s Ghiovou karoserií a rozhodl se,že z něho udělá velký sportovní vůz pro Spojené státy.Potřebovalo to ovšem mít pod kapotou cosi výjimečnějšího,a protože šlo o Ameriku 60. let,vyhovoval jedině+ vidlicový osmiválec.
Přišel s nápadem dát hezoučkou,Giugiarem navrženou karoserii Ghia na kompletní šasi Plymouth Barracudy i s motorem.Ghiovi se nápad líbil a souhlasil s tím že bude vyrábět karoserie a posílat je loděmi do USA.Produkty italsko-americké spolupráce zahájené roku 1966 byly čtyřikrát dražší než Barracuda,na níž byl projekt založen.
Všechno se začalo zamotávat téměř od samého začátku.Roku 1967 firmu Ghia koupil Alejandro De Tomaso a následující vnitřní zmatky vedly k tomu,že projekt musel být zastaven,sotva se vyrobilo 40 vozů 450SS.Byl to smutný konec superautomobilu,který měl velký potenciál.

Alfa Romeo Montreal-Technické údaje

11. května 2008 v 12:46 | KYLE |  Technické údaje k vozům
Maximální rychlost
220 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h
8,5 s
Typ motoru
V8
Zdvihový objem
2293 cm3
Maximální výkon
149 kW při 6400 ot/min
Maximální kroutící moment
237 Nm při 4750 ot/min
Hmotnost
1278 kg
Převodovka
pětistupňová manuální
Brzdy
odvětrané kotoučové na všech čtyřech kolech
Podvozek a karoserie
skořepinové šasi s ocelovou karoserií dvoudvéřového kupé



Alfa Romeo Montreal

11. května 2008 v 12:41 | KYLE |  Cars
Montreal vlajková loď Alfy Romeo v 80. letech minulého století,byl jedním z nejvíce vzrušujících vozů této značky,automobil se závodním rodokmenem a nevšedním novým stylem.
Na světové výstavě Expo 1967 v kanadském Montrealu předvedla Alfa Romeo světu něco speciálního.V jejím stánku byl vystaven nový vůz,kupé s radikálně vyhlížející karoserií navrženou Bertonem.Jeho neortodoxní zjev s lištami zsdobícími zadní sloupky střechy a mřížkovými otvory skrývajícími světlomety vyvolal velký zájem tisku i veřejnosti,ale od nového vozu nikdo nic zvláštního nečekal.Koneckonců prototypy nikdy jako takové nešly do výroby.Nebo snad ano??Tentokrát ano.Alfa Romeo,podnícena ohlasem,jenž vůz vzbudil,jej připravila do výroby a přišla s ním znovu roku 1970,tentokrát ve verzi vhodné pro trh.Pod kapotou byla instalována nízko vyladěná verze závodního vidlicového osmiválcového motoru Alfa Tipo 33.
Vůz sice navenek se svými silnými zadními sloupky střechy,skleněnou splývavou zádí a odpovídajícími postrannímy otvory vyvolával dojem,že má motor uprostřed,ve skutečnosti však měl motor vpředu.Byl uložen na šasi sedanu Alfa Romeo 1750.
NEZDAR VINOU ROPNÉ KRIZE
Montreal,pojmenovaný po městě,kde byl poprvé představen veřejnosti,byl nejrychlejší silniční vůz jaký kdy Alfa vyrobila,ale naneštěstí byl v 70. letech jen dalším příkladem správného vozu,který přišel v nesprávnou dobu.Jeho vidlicový osmiválec se v dekádě,která tolik dbala na spotřebu,projevoval jako věčně žíznivá bestie a vysoce specialozovaná pohonná jednotka si vykoledovala pověst,že je velice choulostivá.Prodalo se necelých 4000 vozů a v roce 1977 byl Montreal vystřídán modelem GTV6,což bylo sportovní kupé,které mělo mnohem méně pozoruhodné rysy,zato však bylo konvenčnější a spolehlivější.
Autor:KYLE

AC 428-Technické údaje

11. května 2008 v 12:08 | KYLE |  Technické údaje k vozům
Maximální rychlost
228,5 km/h
Zrychlení z 0 na 96 km/h
6,4 s
Typ motoru
V8(Ford 428)
Zdvihový objem
7 016 cm3
Maximální výkon
257 kW při 4600 ot./min.
Maximální kroutící moment
626 Nm při 2800 ot./min.
Hmotnost
1461 kg
Převodovka
třístupňová automatická Ford C6
Brzdy
kotoučové Girling na všech čtyřech kolech
Podvozek a karoserie
ocelový trubkový rám s přivařenou dvoudveřovou karoserií kupé nebo kabriolet

AC 428

11. května 2008 v 12:00 | KYLE |  Cars
Po legendárním vozu Cobra přišel model AC428;byl to výrazně civilizovanější výtvor než jeho proslulá předchůdkyně,byl vyroben v Británii s americkou silou a italským stylem.
Britská Společnost AC Cars Ltd. která přišla rroku 1996 na trh se svým nejnovějším vozem,se mohla plným právem cítit oklamána.AC 428 byl velmi vzhledný vůz s vytříbeným stylem a evropským šarmem,jímž se tehdy mohlo pochlubit jen velmi málo britských automobilů.Byl tu však jeden drobný problém.AC 428 vypadal téměř stejně jako Maserati Mistral,model,který se objevil na trhu o tři roky dříve.AC firma s malým objemem výroby,neměla potřebné zdroje,aby pro svůj nový vůz navrhla karoserii sama,a tak se obrátila na italskou navrhářskou firmu Frua.Ta jí ve skutečnosti prodala už existující design.
Nehledě na to model AC 428 představoval chytrý vstup do světa superautomobilů z konce 60. let.Byl postaven tak,aby nahradil Cobru,fakticky však znamenal spíš úplně nový směr vývoje,přechod z teritoria sportovních vozů do světa velkých tourerů.Nabízel oproti Cobře daleko větší zjemnění,i když za vyšší prodejní cenu.
DOBŘE ZAMASKOVANÁ COBRA
Model 428 používal robusní šasi Cobry,ovšem prodloužené,a zároveň měl pozměněné lichoběžníkové zavěšení.Na ně byla připevněna karoserie firmy Frua,jakmile dorazila z Itálie,a pod kapotu přišel vidlicový osmiválcový motor Ford 428.Interiér byl luxusně vyladěn a o řidičovu spokojenost se měl postarat praktický soubor kontrolek a přístrojů.Model 428 byl vždycky exkluzivní vůz.Do doby,než průmyslové problémy a ropná krize donutily AC roku 1973 zastavit jeho výrobu,spatřilo světlo světa všehovšudy 29 vozů AC 428 kupé a 51 kabrioletů.
Autor:KYLE

Třída S2000(Super 2000)

11. května 2008 v 11:08 | KYLE |  Racing cars
Snaha o zlevnění automobilových soutěží vedla mezinárodní federaci FIA k vytvoření nové formule. Třída Super 2000 se měla stát spasením nejen světových rallye. Jenže jak nadšené bylo přijetí , tak rychle bylo vystřízlivnění. Brzy se totiž ukázalo, že nové vozy dokážou zprostředkovat pramálo atraktivní podívanou. Pánové z FIA se zalekli a pro MS potvrdili formát WRC minimálně do roku 2012. Dříve vychvalované vozy Super 2000 se ocitly v jakémsi vzduchoprázdnu. Byly sice vpuštěny do MS produkčních vozů, jenže tam nestačí ,,enkům". Jistě nebude problém je zrychlit modifikací technického reglementu, ale pak se v nenávratnu ztratí původní argument - příznivé pořizovací a hlavně provozní náklady. Jak ze začarovaného kruhu ven? Letos byla vypsána série IRC (International Rallye Challenge), která se měla stát výkladní skříní třídy Super 2000. První soutěž máme za sebou a člověk si pomalu ani nevšiml, že něco takového existuje. A to se IRC jede pod záštitou Eurosportu..... Inu, automobily Super 2000 to nemají jednoduché a kdo ví, jestli porodní bolesti vůbec přežijí. Jejich nevýhodu umocňuje fakt, že nejde o produkční vozy v pravém slova smylsu, ale o speciály, které automobilky musejí vyvíjet do značné míry nezávislé na sériové výrobě. Zatím tak učinily Fiat, Toyota, Volkswagen, Peugeot, Lada, Dacia a už i Škoda.
Nejdále se dotal Fiat se svým Grande Puntem S2000 Abarth. Giandomenico Basso se s ním loni stal mistrem Evropy.
Novinkou roku je Peugeot 207 S2000. Zatím si odbyl sněhovou premiéru ve švédské soutěži MS (nedojel do cíle) a v brzké době by měl rozšířit startovní pole seriálu IRC.
Foto: Fiat Grande Punto S2000 Abarth: Archív Automotoslavek
Peugeot 207 S2000: Převzato ze Rally-Mania.cz
Autor: Slávek Laskov /BlackJack/

Upozornění

11. května 2008 v 11:05 | KYLE |  Tento blog
Chtěl bych upozornit na to,že tento blog velice úzce spolupracuje s blogem Slávkovo automobilové centrum.Tímto upozorněním chci zábránit případným stížnostem na kopírování z jeho blogu do tohoto a naopak.Děkuji za vyslechnutí.
Autor:KYLE

Škoda Fabia S2000

11. května 2008 v 11:02 | KYLE |  Racing cars
Vozy Škoda se možná vrátí na závodní tratě. Mladoboleslavská automobilka ukázala studii soutěžní Fabie. Není to ovšem WRC, nýbrž Super 2000.
Škoda Auto chce zjevně udělat tlustou čáru za neuspokojivě neúspěšnou érou 1999 až 2005, kdy se její tovární tým zůčastňoval světového šampionátu nejdříve s Octavií WRC a později s Fabií WRC. Na druhou stranu nechce zcela opustit ring. Jako kompromisní řešení se jeví její nová třída Super 2000. Prototyp se už testuje a pro rok 2008 bude připraven k ostrému nasazení. Dokonce už se hlásí první zákazník - Matthias Kahle by se s novou Fabií S2000 stát mistrem Německa. V Mladé Boleslavi však věří, že jich bude více. Hovoří se o šanci pro maldé, ale pozor na přehnaný optimismus. Cena ještě není známa, ale dá se odvosit od již existujících vozidel. U českého importéra Peugeotu se dá obědnat ,,devětsetsedmička" za 168 000 eur (asi 4 700 000 Kč) bez DPH, britský tým RED prodává Toyotu Corollu S2000 za tutéž sumu. Stejné peníze bude nejspíše požadovat i Škoda Auto. Například Subaru Impreza WRX STi skupiny N však vyjde podstatně laciněji: český dovozce Subaru prodává kit z Velké Británie za 816 800 Kč, k čemuž je třeba připočíst zhruba milion korun na úpravy.
Studie soutěžní Fabie zachovává rozměry sériové verze. Je na milimetr stejně dlouhá (3992 mm), ale pochopitelně rozšířené rozchody kol a vystouplé blatníky zvětšili šířku. Nepatrně (o 24 mm) narostl rozvor - konkrétně na 2486 mm. Parametry dvoulitrového čtyřválce zatím nebyly zveřejněny, nicméně se opět můžeme orientovat podle konkurentů. U Toyoty Corolla se uvádí maximální výkon 192 kW (261 k) a největší točivý moment 240 N.m. Fiat Grande Punto by měl disponovat výkonem až 270 k při 8250 otáček za minutu a Peugeot uvádí u 207 dokonce 280 kpři 8500 ot. za min. a 250 N.m.
SUPER 2000 RALLY KIT VARIANT
Třída Super 2000 se již zabydlela na okruzích, tam má však dosti odlišné předpisy. Pro rallye umožňuje především přestavbu na pohon všech kol, ovšem výhradně s mechanickými diferenciály. Soutěžní speciál je postaven je postaven na bázi modelu homologramovaného ve skupině N. Minimální hmotnost činí 1100 kg. Výhradně atmosféricky plněný motor nemá přímou vazbu na sériovou pohonnou jednotku, ale jeho zdvihový objem nesmí přesáhnout 2000 cm3, kompresní poměr nesmí být větší než 13:1 a omezovač otáček musí být nastaven na 8500 min-1.
Autor: Slávek Laskov /BlackJack/

Ford Mustang Fastback GT500E 1967,,Super Snake¨

11. května 2008 v 0:50 | KYLE |  Cars
Pojďme se zasnít do snu,který se podaří proměnit ve skutečnost jen málokomu.Do snu,jehož každá sekunda je doslova symbolickým zážitkem.Učaroval vám legendární Mustang Fastback 1967 Eleanor z hollywoodského filmu Gone in 60 seconds v hlavní roli s Nicolasem Cagem?Pokud navíc máte dostatečně naditou peněženku,neměli byste otálet a přivézt se jedinečné GT500E do své (zabezpečené) garáže!S výkonem sahajícím až k úctyhodné metě 725 koní je Shelbyho Mustang pokřtěný přezdívkou ,,Super Snake¨ opravdu snovým autem!
Je tomu již sedm let,co producent Jerry Bruckheimer rozpoutal mediální šílenství jménem ,,Eleanor¨,když ve svém filmu o krádežích aut nechal jako objekt touhy vystoupit nádherný a skvěle upravený Mustang Fastback modelového roku 1967.Od té doby po vlastní Eleanoře touží tisíce automobilových fanoušků.Texaský úpravce Unique Performance jim vyšel vstříc a vedle tradičního stylingu podle tohoto filmu nabídl také důkladnější přestavby na podvozku současné generace Mustangu.Absolutní špičkou v této třídě by měla být pětasedmdesátikusová série modelu GT500E pojmenovaná ,,Super Snake¨,kterou vám chci představit na tomto webu,aby se vám lépe snilo.Přídomek ,,Super Snake¨je nostalgickou vzpomínkou na 60. léta.Tehdy se Caroll Shelby rozhodl postavit na podvozku modelu GT500 malosériový high-performance model kterého mělo být vyrobeno celkem 50 kusů.Vinou vysoké prodejní ceny začínající na 7 500 dolarech však v konečném důsledku vznikl pouze a bohužel jediný exemplář Super Snake vybavený ultralehkým hliníkovým osmiválcem o objemu 427 cu.i.,čtyřstupňovou manuální převodovkou a výkonem značně převyšujícím 500 koní.
Jako základ současného GT500E ,,Super Snake¨posloužil původní fastback z roku 1967,jehož sjelo z výrobní linky celkem 71042 kusů za cenu od 2592 amerických dolarů.Zvenku zaujme typickým stylingem ve stylu Eleanor,a to včetně slušivé filmové barvy.Vskutku netradiční Mustang zdobí emblémy Shelby a v neposlední řadě zajímavé pruhy(úzký,široký,úzký).Super Snake není jen a tak pro lepší jízdní vlastnosti dostal přepracované zavěšení kol.Původní uložení ustoupilo vpředu i vzadu moderním vzpěrám a vinutým pružinám.Zadní tuhá náprava s pevným převodovým poměrem 3,25:1 pochází z dílny Currie a pro lepší zážitky disponuje samosvorným diferenciálem.Za 17¨ slitinové ráfky Cragar obuté do pneumatik Goodyear Eagle v rozměru 245/40 vpředu a 275/40 vzadu schoval Shelbyho tým vrtané a drážkované kotoučové brzdy značky Baer.Na přední nápravě jsou použity dvoupístkové s průměrem 13¨,vzadu pak jednopístkové o palec menší.
Zatím jsem se nezmínil o tom co se skrývá pod kapotou.Takže vězte,že fastback disponuje výkonným osmiválcem OHV,který doplňují různé technické vymoženosti.Ve své ,,základní variantě¨(pokud se o něčem takovém dá v této kategorii vůbec hovořit)dosahuje vé-osmička výkonu 525 koní.S volitelnou kompresorovou sadou Vortech dokáže prezentovaný GT500 neuvěřitelných 725 koňských sil.Do výbavy patří zapalování MSD a hliníkový chladič Griffin.O teplotu,umožňující zachovat agregát naživu déle než pár minut,se stane elektricky spínané 16¨ ventilátory.Pohonné hmoty čerpá motor z nádrže umístěné v kufru, na níž trůní láhev systému NOS,který si majitel představovaného Mustangu nechal nainstalovat jako přídavné vybavení.V tom,co se původně nazývalo zavazadlový prostor,se dnes nachází část zvukové aparatury s měničem na 10 disků a také akumulátor.Odvod výfukových plynů zajišťují performance svody a 2,5¨ výfukové potrubí s typickými postranímy koncovkami.Přenos hnací síly se uskutečňuje prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky Tremec.
Autor:KYLE

Ford Escort MKVII 01/1995 do 09/2000

10. května 2008 v 23:03 | KYLE |  Cars
V roce 1995 na trh vstoupil poslední model modernizovaného Escorta MKVII. Došlo k ještě většímu zakulacení a to zejména uvnitř se zcela novou palubní deskou, jiné sedáky atd., celkově došlo k přepracování celého vnitřního prostoru. Zvnějšku se změnila hlavně přední část - zmenšil se přední oválný otvor, jiný tvar světlometů se sdruženými blinkry a jiným předním nárazníkem.
Nabídka motorů zahrnovala celkově 8 motorů od obsahů 1.4 - 1.8 a karosářské verze Express, Cabrio.
Sportovním modelem zůstával nadále RS2000, doplněný o speciální F1 edici HH Frentzen v omezeném počtu 500 ks, která zahrnovala karbonové doplňky v interiéru a výrobní číslo - bohužel se však v této verzi nějak zapomělo na kotoučové brzdy vzadu.
Bohužel další inovace se velice úspěšný typ Ford Escort nedočkal a na jaře v roce 1998 na ženevském autosalonu Ford ukázal veřejnosti nástupce - Ford Focus, který následně získal titul Car of the Year 1999.Výroba Escort byla oficiálně ukončena 21.července 2000. S posledním vozem sjel z linky v Halewoodu Nick Scheele, předseda představenstva Ford of Europe. Jednalo se o pětidveřový hatchback v barvě Amparo Blue s výbavou Finesse. Escort se stal nejúspěšnějším vozem celé historie značky Ford a s počtem dvaceti milionů prodaných exemplářů předstihl dokonce i legendární model T.
Zdroj:Fordfans.cz
Autor:KYLE

Ford Escort MKVI 09/1992 do 12/1994

10. května 2008 v 23:03 | KYLE |  Cars
Facelift na konci roku 1992 odstartoval model s pořadovým číslem 6 (MKVI). Ve vnějším vzhledu se odehrály změny na přední části - kapota protažena do masky s oválným otvorem, zadní část s jiným tvarem zadních světel a pátých dvěří, do kterých byla vsazena mlhová světla. Další a důležitou změnou byl pokrok v bezpečnosti - výztuhy ve dveřích v případě bočního nárazu, nové bezpečnostní pásy, atd.
V roce 1994 přestal být model Orion samostatnou řadou. V nabídce motorů se nic nezměnilo. Modelová řada MKVI samozřejmě zahrnovala i modely Express, Cabrio, Orion.
Sportovními modely zůstali XR3i s motorem 1.8 16V a RS2000 2.0 DOHC, který faceliftem dostal nové výraznější spoilery a nové zadní křídlo. Facelift se nijak nedotkl RS Cosworth.
Zdroj:Fordfans.cz
Autor:KYLE

Ford Escort MKV 10/1990 do 08/1992

10. května 2008 v 23:02 | KYLE |  Cars
Vývoj Ford Escort MKV a zajištění výrobních kapacit investoval Ford miliardu liber. Marketingová strategie firmy vycházela z písně skupiny Queen - Everything we do is driven by you (Vše, co děláme, řídíte vy). Escort se ve všech směrech a ve všech karosářských verzích zakulatil - verze combi v roce 1991. Interér doznal také výrazných změn a poskočil o generaci dopředu směrem k pohodlí, prostoru a bezpečnosti. Lákavá a bohatá byla paleta pohonných jednotek, který zahrnovala zážehové i vznětové motory 1.3 l - 1.8 l. Bohatá byla také možnost výbavy - centrální zamykání, elektrická okna-zrcátka, vyhřívání zrcátek, vyhřívané čelní sklo, ABS, klimatizace, .... To všechno spolu s cenou přispělo k vysoké pozici na prodejních žebříčcích ve střední třídě . Pohonné jednotky byly ke konci období modelu MKV obohaceny o konstrukčně nový motor s šestnáctiventilovou technikou a označením ZETEC (je možné se setkat i s označením ZETA) o objemu 1.8 a výkonu 96kW - 130 koní ve sportovním modelu XR3i.
Dalším sportovním modelem se s upraveným podvozkem, spoilery a odlišné nárazníky znovu stal v roce 1991 Escort RS2000 s motorem DOHC o objemu 2.0 l a výkonu 110 kW - 150 koní, který Escort zrychlil na 100 Km/h za 8.3 s a maximální rychlost přes 200 Km/h !
Tato modelová řada zahrnovala i verzi Cabrio již v roce 1990 s motorem 1.6 EFi o výkonu 105 koní a o dva roky později s motorem z verze XR3i.
Nejúspěšnějším vozem Escort byl model RS Cosworth. Tento exot s nepřehlédnutelným zadním spoilerem, se stálým pohonem všech kol 4x4 a mezinápravovým diferenciálem s viskózní spojkou představený v roce 1992 s přeplňovaným dvoulitrovým motorem Cosworth YBT o základním výkonu 227 koní - v omezené sérii dokonce 300 koní. Automobil vyráběný firmou Karmann (týdenní produkce 25 vozů) dosahoval maximální rychlosti nad 225 Km/h a celkem bylo vyrobeno 7145 kusů. Escort Cosworth byl také v roce 1993 nasazen v soutěžním MS, kde obsadil v následujících třech ročnících vždy třetí místo. Vozy RS Cosworth jezdili světové soutěže až do roku 1997.
Ford díky tlaku na větší bezpečnost urychlil facelift a již po dvou letech představil další modelovou řadu.
Zdroj:Fordfans.cz
Autor:KYLE